Findus sjunde wok

Nu är Findus igång igen och ska bidra till en bättre värld på deras eget sätt:

Findus frysta asiatiska grönsakswok finns i sju smaker: Thai, Classic, Lotus, Vietnamese, Chinese och Bali. Förutom dessa sex, kommer nu alltså den sjunde: Wok Gold. Det är enligt Findus själva en grönsakswok med extra många omtyckta asiatiska grönsaker som youcai, bambuskott, grön vitlök, vattenkastanj, gul morot, minimajs, sugar snap peas och lök. Findus motivering till den nya smaken är följande: "Findus vill inspirera och hjälpa konsumenterna att laga nya goda måltider med autentiska asiatiska grönsaker. På förpackningen finns exempelvis ett recept med nudlar och fläskkarré".

Jag ställer mig lite frågande till det här med autentiska grönsaker, i min värld så köper man färska (eller inlagda) grönsaker eller så struntar man i det. Det borde i sådant fall gå till så att man beger sig till en asiatisk livsmedelsaffär och inhandlar det man vill ha, och sen lagar mat med det. För inte köper man fryst gurka, lök och tomat, eller morot och kålrötter om man nu istället använder det?

Meeeeeen, jag får väl än en gång ha hänsyn till att alla inte är och tänker som jag och att det är bekvämt att bara ha en påse i kylen som man kan öppna och steka/koka direkt, utan det jobbiga med att gå till en specifik affär och den dessutom behöva stå och skala, hacka och dona med det hela...

Findus Wok Gold kommer att finnas i två förpackningsstorlekar 450 gram och 850 gram. Priset i butik blir ca 23 och 38 kronor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0