Sveriges Mästerkock 9/3

Imorgon är det dags för en ny eliminering i Sveriges mästerkock, och jag ligger som vanligt efter i uppdateringen!
Förra veckans utmaning var en grupputmaning där deltagarna delades upp i två, och skulle laga mat till några av Sveriges tjänstgörande militärer. Det förlorande laget gick in i en utlagningstävling där de skulle laga en perfekt omelett. Lätt som en plätt kan man tycka, men som vi säkert lärt oss så blir nivån högre och högre och allt kan bli fel under den växande pressen.
Det stod i slutet mellan storfavoriterna Björn och Andreas och den sistnämnde fick lämna tävlingen, bland annat för att han tog det högst intressanta beslutet att skölja av sina räkor i kallt vatten... Hmm?
Andreas var själv högst överraskad över beslutet att skicka hem honom. Min personliga gissning är just detta som fick honom på fall, att han började bli mer och mer övertygad om att hans mat skulle vara bäst jämt och det är ofta där det spricker, när folk börjar bli kaxiga...
Recept på förra veckans utslagningsrätt, omeletten, finns som vanligt på Recept.nu.
Jag själv har en mästerkock (eller egentligen en domare) i miniatyr som vakar över mitt matlagande hemma:
Och såhär är det för er som undrat: Vad jag vet går inte denna "gubbe" att köpa i affär, min mor har lyckats skaffat den till mig genom att hon givit ut en bok på samma förlag som Morberg har. Jag vet att Morberg själv har en exakt likadan i sitt kök, men jag tror som sagt inte att "vanliga" människor kan få tag på den, sorry!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0