Tasteline börjar med matkasse

Jag måste själv säga att jag inte riktigt fattar det här, men jag rapporterar ändå:

Nu har siten Tasteline, som alla säkert känner igen som receptsidan som gärna poppar upp när man söker recept på nätet, börjat med Matkassar. Detta innebär alltså att de sätter ihop recept och skickar med dem med alla ingredienser hem till dig. Det är nyttiga recept som kräver ytterst lite planering, men smakar det så kostar det såklart, just Tastelines kasse går på 599 kr för 5 dagars recept. Vad jag förstått så är detta bara öppningspris och kommer höjas till 799.
Problem jag ser är bland annat att Tasteline inte tar hänsyn till specialkost på något som helst sätt, alltså finns det inga vegetariska alternativ, inga varken mjölk/laktos- eller glutenfria alternativ. Detta verkar inte heller vara något Tasteline ser som något problem då det enligt dem finns tips i recepten om hur man kan byta ut varor så rätten blir anpassad efter kostproblemet.
För mig är Tasteline "bara" en receptsite som många andra, men det måste ligga något mer bakom sidan än vad jag själv uppfattat...
Matkassen hittar du HÄR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0